webbranding

احساس صلاحیت، آغاز صلاحیت است

دیروز مشغول مطالعه یک مطلب جالب از آقای گریبل بودم. برای من جالب به نظر رسید و سعی می کنم بدون دخل و تصرف این موضوع را برای شما باز نشر کنم. ایشان اینطور بیان می کنند:

در کاری که انجام می دهید چقدر تبحر دارید؟ آیا هیچ گونه آزمایش، ارزیابی یا چیزی شبیه این ها را برای سنجش توانایی خود انجام داده اید؟ حتما راهی وجود دارد که دریابید کاری را که انجام می دهید درست است و باید انتظار موفقیت را داشته باشید یا خیر. در حقیقت کسانی که فکر می کنند کار خود را درست انجام نمی دهند و توانایی دست یابی به موفقیت یا رهبری را ندارند و قدرت تغییر یک چنین تفکری را نیز ندارند حتی اگر به موفقیت هم دست یافته باشند، این سبب می شود که توانایی های آن ها از بین برود.
منتظر ارزیابی بعدی تان، برای داشتن قضاوت بهتر نسبت به خود نباشید برای این که احساسات بر مبنای حقایق پایه گذاری نشده است. شایسته بودن با احساس آن شروع می شود و بعد از آن شایستگی و صلاحیت به دست می آید.
راس رقصنده ای از شهر اسپرینگ فیلد ایالت میسوری در آرزوی روزی بود که بتواند در برادوی برنامه اجرا کند. مسیر رسیدن به این هدف با شکوه، از طریق اجرای برنامه در حضور اشخاص غیر حرفه ای و محلی بود. راس از این کار بسیار هراس داشت و آن را به مانند معاینه شدن توسط دکتر در در جلوی مردم می دانست. او می گفت وقتی که قرار شد برای اولین بار این کار را انجام دهم بسیار ترسیده بودم. اما بالاخره او اجراهای مختلفی را انجام داد که در بعضی از آن ها موفق و در بعضی دیگر ناموفق بود و از این طریق تجربه ی فراوانی به دست آورد. او میگفت این اواخر، در مقابل کسانی که مرا مورد ارزیابی قرارمی دادند اعتماد به نفس پیدا کرده بودم زیرا که تعداد این اجراها بسیار زیاد شده بود.
اولین باری که راس همراه یک گروه حرفه ای برنامه اجرا کرد بسیار عالی بود. او یک توضیح مناسب برای موفقیت خود در هر چه سریع تر حرفه ای شدن ارائه می کند؛ اعتماد به نفس. او می گوید اگر واقعا می خواهید کاری را انجام دهید، باید آن را جدی بگیرید و به آن اعتقاد داشته باشید. شما مجبور هستید کاری کنید که آن اتفاق بیفتد. با نشستن و به امید دیگران بودن نتیجه ی خوبی حاصل نمی شود.
اولین قدم آن هایی که موفق شده اند، پرورش احساسی بوده است که درباره ی توانایی خودشان داشته اند. در حقیقت از هر 10 نفر، 8 نفر با تصویری که از خود در زمینه ی توانایی شان در انجام کار داشته اند به موفقیت دست یافته اند و نه تمرین زیاد.

منبع: کتاب 100 راز ساده ی موفقیت در کسب و کار
نوشته ی دکتر دیوید نیون

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری