webbranding

جعبه ابزار دیجیتال

جعبه ابزار دیجیتال

مقدمه ای بر جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال
اگر صریح بگویم می خواهیم ابزارها و کانال های دیجیتالی را که در دسترس شما قرار دارند را بررسی ‎کنیم. دوست دارم چیزی به نام جعبه ابزار را به شما معرفی کنم که با استفاده از مفاهیم قبلی و به کمک این ابزار ها راه خود را باز نمایید.

دوست دارید یکی از مهمترین تجربیات من در امر مشاوره و طراحی کمپین های دیجیتال مارکتینگ را بدانید :
تجربه به من ثابت کرده است که اکثر سازمان‎ها دقیقا دارای چالش ها و مشکلات مشابهی دارند. چه شما قبول بکنید و چه نکنید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همان مشکلی را دارد که یک آژانس گردشگری!

ما فقط باید به دنبال چهار راهای ارتباطی با کاربران باشیم. در بخش های گذشته ما سفر کاربران را مورد بحث قرار دادیم و در این بخشی که امروز نوید آن را به شما می دهم می خواهیم در رابطه با انتخاب مناسب ترین تکنیک برای ارتباط با کاربر در محل و زمان مناسب و در راستای ایجاد ارزش پیشنهادی خودمان یا value proposition بحث کنیم و به دنبال ابزار ها خواهیم گشت.

یکی از تکنیک هایی که ما برای اثبات فرضیات مختلفی که در داخل جعبه ابرازمان به شما معرفی خواهیم کرد آزمایش بر روی خود است! آزمایش می کنیم و یاد می گیریم. ما بسیاری از تکیه گاه های خود را به همین روش یاد گرفته ایم.

اگر به خاطر داشته باشید پیشتر من به طور منظم پادکست هایی در رابطه با کسب و کار و به منظور ایجاد رابطه با دیگر سازمان ها تولید می کردم و به رایگان از طریق شبکه های اجتماعی و یا همینجا در اختیار کارشناسان و صاحبان کسب و کار قرار می دادم. آن روز ها فیسبوک به علت نبود اینستاگرام و نبود ابزاری منحوس ولی موفق به نام تلگرام در اولویت اول تجارت های B2C بود. من همیشه در مقالات و کتاب های کوچک این پیشنهاد را می دیدم که فیس بوک زیاد B2B نیست ولی یک صفحه درفیس بوک به همراه یک کانال در Sound Cloud به همراه صفحه ی کوچک ما در شنوتو برای ما با هزینه ای بسیار اندک، آورده های فرآوانی دست و پا کرد. من انتظار کمی داشتم ولی نتایج شگفت انگیز بود. این یعنی امتحان.
حالا ما صفحه ای را در فیسبوک در اختیار داریم که  هزاران نفر آن را لایک کرده اند، با محتوای ما درگیر شده اند و به وب سایت ما ترافیک هدایت کرده اند. این درگیری به سمت گوگل سیگنال‎های اجتماعی فرستاد، که در عوض ما را در نتایج جستجو بالا برد. من این را یکی از مهم ترین پروژه‎هایی خود در ضمینه آگاهی از برند می نامم و نرم افزار CRM ما ROI این کمپین را 10 هزار درصد نشان می دهد. ده هزار برابر هزینه صرف شده!

حس کنجکاوی واقعی

این سلسله مقالات یک راهنمای عملی برای استفاده از کانال‎های اجتماعی در جهان واقعی به شیوه ای است که نهایت استفاده از زمان در راستای خلق نتیجه موثر را داشته باشند. می دانید حس کنجکاوی واقعی چه معانیی به همراه دارد؟
بازاریابی دیجیتال گاهی به آسانی ساخت کانالهای تلگرامی است که هر روز مثل قارچ رشد می کنند و ماهیتی مثل توییتر ولی بدون ابراز عقیده دارند. چالش های زیادی پیش روی ماست، هر روز کانال های جدید بازاریابی با تب و تاب زیاد می آیند و با یک فیلترینگ ساده به سرعت از رده خارج می شوند. شما وی چت رو به خاطر دارید؟ فیس بوک را چطور؟ چند وقت است اکانت فیس بوک خود را باز نکرده اید؟
ما هیچ گاه نباید گزینه‎های بالقوه را به علت فرضیات امتحان نکرده، نادیده بگیریم و همچنین از چیزهای جدید بترسیم یا بدون ترس به دل آنها بزنیم!

بازاریابی دیجیتال با سرعت خارق العاده ای رو به رشد است و قرار هم نیست روندش آهسته شود. این صنعت آنچنان رشد می کند که من هر روز از زیاد شدن سنم و چیزی که قبلا به من در مورد عدم یادگیری در سن بالا می گفتند می لرزم. ظرف روز های آینده می خواهم با شما در مورد چهار راه های کاربر صحبت کنم و اولین گزینه من شبکه های اجتماعی هستند. چیزی که یک بار یکی از دوستان خوش ذوق من یک مثال بسیار عالی در مورد آن زد و من عین عبارت استاد عزیزم را برای شما نقل می کنم.
چیزهایی که مردم گله ای از آنها کوچ می کنند
بازاریابی دیجیتال آسان است ولی نه زیاد باید به دنبال چیز های اثبات شده رفت و نه زیاد در دام چیزهای جدید افتاد. به زودی شروع می کنیم و به شما خواهم گفت که کدام کانال ارزش سرمایه گذاری دارد و کدام کانال را باید با محتاط تر رسد کرد.

این یک جعبه ابزار، عملی و کاربردی خواهد بود و که به شما کمک خواهد که درک کنید چطور کانال‎های مختلف دیجیتال با همدیگر جفت و جور می‎شوند، در کنار هم قرار می‎گیرند و بر روی قسمت‎های مختلف سفر کاربران تاثیر می‎گذارند و پیشنهاد ارزش شما را ارائه می‎دهند. راهنمایی، نکات و ابزاری که در آنجا بررسی می‎شود بیشتر طبق تجربه شخصی من از برنامه ریزی و اجرای کمپین های دیجیتال برای سازمان‎های مختلف در سراسر ایران و مطالعه مورد کاوی های مختلف از سراسر دنیاست. از امروز نوشتن را شروع کرده ام و امیدوارم از یکی دو روز آینده با هم همراه باشیم.

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

5 پاسخ

  1. سلام
    خسته نباشید
    سایت از مال شما بهتر داریم؟ خیلی خوبه واقعا
    مطالبتون عالیه
    خیلی وقته توی فیوریت هام هستید و هر از چندگاهی سر میزنم و میخونمتون و کیف میکنم

    دلم نیومد این چند تا نکته رو نگم خدمتتون
    من خودم تخصص اصلیم سئو و طراحی سایت هست و در حوزه دیجیتال مارکتینگم دستی در اتش دارم
    سایت شما رو که سر میزنم دلم میسوزه میبینم چندتا ایراد ساده توش وجود داره
    یک اینکا باید با فلش و راهکارهای دیگه بخش دیدگاه ها رو بیشتر بیارید توی چشم کاربر
    من خودم اولش اون پایین هی دنبالش میگشتم ، خوب ملت عادت ندارن نظرات این بغل باشه
    دو اینکه چرا داخل مطالبتون به منابع معتبر لینک خارجی نوفالو نمیدین؟
    این تاثیر زیادی روی رتبه سئوتون داره
    ویکی پدیا یا بلاگ گوگل ، سایت moz و …
    حیفه ها
    موقعیت راحت و هلو بپر تو گلو ، در عین حال موثر
    این همه محتوای فوق العاده دارید
    چرا از همه اشون یه ویدیو ضبط نمیکنید؟
    همه رو ازدم با چهار تا عکس میشه ویدیو کرد
    خیلی مخاطباتون میرن بالا
    رو سئو چقدر تاثیرداره
    جسارتا ایمیل مارکتینگتون هم میلنگه
    بابا چند تا فرم با عنوان جالب برای گرفتن ایمیل و …
    چهارتا لندیگ پیج رفه ای

    کارتون در کل یه دونه اس
    موفق باشید
    منم جسارت کردم شماها خودتون استادید
    یاعلی

    1. بسیار سپاسگذارم. / تمام موارد شما درست بود ولیکن به علت کمبود وقت ممکن نیست و تلاش می کنیم بهتر کنیم شرایط رو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری