webbranding

الگوریتم Layout گوگل آپدیت شد (Layout Update)

مت کاتز خبر آپدیت شدن Layout گوگل را امروز در توئیتر خود منتشر کرد ، هدف این الگوریتم مشخص کردن نسبت تبلیغات یک سایت به محتوا است ، اگر تبلیغات سایت بیشتر از محتوا باشد و یا اینکه در صفحه محتوا بسیار کم باشد ، گوگل با شما برخورد خواهد کرد.
در این مدت در الگوریتم های گوگل آشفته بازاری بود ، الگوریتم پاندا ، پنگوئن ، emd آپدیت شد و حالا هم الگوریتم Layout گوگل.

این الگوریتم (Page Layout Algorithm)  هیچ ارتباطی با پنگوئن و پاندا ندارد ، الگوریتم Layout گوگل در 19 ژانویه 2012 (پنج‌شنبه 29 دی 1390) پا به عرصه الگوریتم های متعدد گوگل گذاشت .
کاربران و مخاطبان سایت شما ، دوست دارند زمانی که وارد سایت شما می شوند ، به سرعت هر چه تمام تر محتوای سایت شما را ببنید نه تبلیغات را . بر اساس همین  گوگل به نظر کاربران احترام می گذارد و در صورت مشاهده تبلیغات بسیار زیاد و محتوای کم ، شما را در قعر رتبه خود قرار خواهد داد.
اگر شما در این دو روز تاثیر این الگوریتم را در سایت خود احساس کرده اید ، حتما باید Layout قالب خود را تغییر دهید ، منظور این نیست که تمام تبلیغات خود را حذف کنید ، این الگوریتم به این معناست که تبلیغات را در مکان های مناسبی قرار دهید که به برای کاربران خسته کننده نباشد.

گوگل درباره تغییرات این الگوریتم گفته است که :

اگر شما تصمیم گرفتید که Layout قالب خود را تغییر دهید ، الگوریتم گوگل ، به صورت اتوماتیک تغییرات را در سایت شما متوجه می شود ، این کار ممکن است که یک مدتی کوتاه و یا طولانی زمان ببرد ، در ضمن شماره صفحات سایتتان را در قالب خود قرار دهید
اما اطلاعات دقیق از این الگوریتم هنوز نیست ، هنوز معلوم نیست که تبلیغات از نظر گوگل به چه معناست و یا اینکه هنوز معلوم نیست یک صفحه  استاندارد از نظر گوگل به چه معناست ، همچنین منظور خود را از محتوا مشخص نکرده است ، محتوا می تواند تصاویر ، متن ، لینک ها ، شبکه های اجتماعی و… غیره باشد ، ولی گوگل اعلامی نکرده است.
گوگل ابزار Browse Size Tool برای سنجیدن وب سایت ها برای سازگاری با این الگوریتم معرفی کرده است.
البته این الگوریتم در سایت های RTL (فارسی) کمی متفاوت است ، اگر قسمت جاوا اسکریپت هدر سایت وب برندینگ را در این الگوریتم به حساب نیاوریم سایت وب برندینگ احتمالا در بهترین شرایط از این الگوریتم به سر می برد :

الگوریتم Layout گوگل
الگوریتم Layout گوگل

اما اگر جاوا اسکریپت را هم به حساب بیاوریم ممکن است است درصدی خطا داشته باشیم و لی از آنجا گوگل جاوا اسکریپت را نمیتواند تفسیر کند ، جای امیدواری است :

الگوریتم قالب بندی گوگل
الگوریتم قالب بندی گوگل

البته هنوز نمیدانیم که گوگل بنرها و تبلیغات را چگونه می خواهد تشخیص بدهد ، در کل الگوریتم پیچیده ای است ، ولی این را بدانید که گوگل در آپدیت الگوریتم های خود دروغ نمی گوید.

 

نظرات خودتان را درباره این الگوریتم با ما در میان بگذارید…

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری