webbranding

گوگل با ناقضان کپی رایت برخورد خواهد کرد ، اعلام به گوگل برای بازنویسی مطالب

برخورد با ناقضان کپی رایت

همانطور که میدانید زمانیکه یک مقاله ای توسط یک نویسنده در اینترنت انتشار پیدا می کند ، ممکن است افراد بسیاری این مقاله را با نام خود در سایت های مختلف درج نمائید ، در گذشته موتورهای جستجو ، مخصوصا گوگل به این امر ، توجه چندان زیادی نداشته اند ، اما امروز گوگل پس سال ها توانست الگوریتم های خود را به طوری بروز رسانی کند که خزنده فقط به تعداد مطلب یک سایت توجه نکنند ، بلکه به تکراری بود ، کپی بودن آنها نیز توجه کنند .

برخورد گوگل با ناقضان حق کپی رایت
برخورد گوگل با ناقضان حق کپی رایت

این کار با پیگیری های گوگل از سال 2009 شروع شده بود ولی بالاخره از آگوست سال 2012 شروع به اقدام عملی کرد ، گوگل در آخرین آپدیتی که داشت ، بسیاری از سایت های ناقض کپی رایت را مجازات کرد و تا می توانست رتبه ی آنها را در صفحات جستجو پائین آورد .
قانون DMCA (Digital Millennium Copyright Act ) که به معنای قانون حق التالیف هزاره دیجیتال می باشد ، بر اساس همین امر بنا شده است ، گوگل در الگوریتم های خود ، ممکن است از سیستم هایی بهره مند شود  که محتواهای سایت ها را جستجو کرده و بر اساس الگوریتم نامعلومی ، سایت انتشار دهنده ی محتوای اصلی را پیدا می کند و با سایت های ناقض حق کپی رایت برخورد می کند ، اما چنین مکانیزمی اغلب موارد نمی تواند موثر واقع شود ، بعد از برو رسانی الگوریتم گوگل ، دیده شده است که خطاهای  زیادی در پیدا کردن ناقضان DMCA وجود دارد.
با این حال متخصصان زیادی در این باره نقد کرده اند که گوگل نمی تواند صفحات ناقض کننده کپی رایت را پیدا کند  و اگر کسانی که می خواهند حقشان زیر پا گذاشته نشود ، محتوای سایت خود را در مجوزهایی همچون http://creativecommons.org/ ثبت نمایند.
بر اساس گفته های شرکت گوگل ، اگر خزنده های سایت با ناقضان حق کپی رایت مواجه شود ، رتبه آنها در پائین ترین جای فهرست جستجوی خود قرار خواهند داد.
اما اگر شما مورد تنبیه  گوگل قرار گرفتید ، هنوز فرصت برای جبران دارید ، شما می توانید مجددا به گوگل بگوئید که مطالب بازنویسی یا عوض شده اند ، برای انجام این کار ، اگر شما سایت خود را در Google Webmaster Tools ثبت نموده اید ، کافیست  خرنده های گوگل را برای بازبینی مجدد فراخوانی کنید برای این کار از قابلیت Fetch as Googlebot در وب مستر تولز استفاده نمائید .

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری