webbranding

از پنگوئن چه خبر؟

اخبار الگوریتم پنگوئن گوگل

پنگوئن نسخه 1392 هم آپدیت شد . به احتمال زیاد خیلی از وبگردان اینترنتی و مدیران سایت ها فکر کرده اند که نسخه جدید پنگوئن هیچ تغییری نکرده است ، اگر شما هم چنین فکری می کنید مطمئن باشید که تجربه کافی در سئو ندارید.در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر در مورد حواشی آپدیت پنگوئن بحث و گفتگو کنیم .

مت کاتز گفته بود که با بزرگترین آپدیت پنگوئن رو به رو خواهیم شد ولی هیچ اتفاق بزرگی رخ نداد !!! می دانید چرا؟
بر اساس تجربیات به دست آمده و صحبت کارشناسان سئو از قبیل آقای دنی گودوین ، باری شوارتز و کارشناسان دیگر : “درست است که پنگوئن آپدیت شده است و تاثیر آپدیت خود را تا حدودی گذاشته است ولی هنوز شروع به پنالتی نکرده است .” بر اساس تجربیان شخصی من از آخرین آپدیت پنگوئن که در آن موقع یکی از سایت های شخصی من مورد پنالتی قرار گرفت ، پنگوئن همواره یک ماه ، یا دوماه بعد از اپدیت سرورهای خود شروع به پنالتی کردن می نمائد البته می تواند این بار تفکر گوگل تغییر کند ولی همانطور که احتمال رد این فرضیه وجود دارد ، احتمال رویدادن آن نیز وجود دارد .
یک روز بعد از آپدیت گوگل پنگوئن ، مت کاتز اعلام کرد که بزودی پنگوئن نسخه دو ، پخته تر خواهد شد . و تاثیر آن را نسبت به پنگوئن نسخه یک خواهید دید .
اما چیزی که در این زمان هم متغیری ثابت است ، این است که سئو همان سئوی گذشته است با این تفاوت که کمی بیشتر باید روی لینک بیلدینگ و بازاریابی محتوا فوکوس کنید .
اما آیا می توانید پیش بینی کنید که پنگوئن 2 ، چقدر تلفات خواهد داشت؟
در نسخه 1 الگوریتم پنگوئن ، سایت هایی پنالتی شدند که موارد زیر را به خوبی از بر بودند :

  • خرید لینک تماما با یک متن و anchor text
  • علاقه زیادی به کامنت گذاری با متن ” بسیار عالی بود ممنون ” و دادن آدرس سایت خود بودند .
  • عاشق این بودند که در سایت های پرسش و پاسخی ثبت نام کنند و با آدرس سایت خود ، پاسخ کاربران را بدهند .
  • از سایت هایی لینک دریافت می کردند که خود در چاه بودند…

به هر حال همواره وقتی یک نسخه ای از نرم افزار اپدیت می شود ، نسخه جدید نرم افزار تمام ویژگی های نسخه قبلی را دارد علاوه بر اینکه کمی پیچیده تر شده است . پنگوئن هم همین شکل است ، باز هم با موارد فوق پنالتی می کند البته شاید کمی سخت گیرانه تر و شاید هم کمی نرم خو تر…

همانطور که گفته شد ، این آپدیت پنگوئن ، یک آپدیت الگوریتمیکی بود و آپدیت پنالتی نبود . گوگل در حال تولید کارت های قرمز است . از هم اکنون باید بازاریابی اینترنتی را شروع کنید :

  • سئو
  • تبلیغات در گوگل
  • و…

نکته ای که جالب است در یک همایش سئو که فکر می کنم یک هفته پیش در لندن برگزار شد ، یکی کارشناسان اعلام کرد که تیر تفنگ  گوگل پنگوئن به سایت هایی برخورد می کند که فقط و فقط لینک به صفحه اصلی سایت خود دارند .بهتر است توصیه این کارشناس با تجربه را گوش دهید .
البته شب گذشته ، مت کاتز یکی دیگر از آن هشدار های پنالی خود به وب مستران داد :
مت کاتز اعلام کرد که گوگل کمی در تبلیغات و مقالات خریدنی حساس تر شده است و یکی از المان های پنالتی سایت ها در آپدیت جدید ، این دو مورد خواهد شد .
مقالات خریدنی :این مقالات را همانند دریافت لینک از هر مقاله فرض کنید .

امیدواریم که این مقاله هر چند کوتاه در مورد گوگل پنگوئن 2 ، شما را در وادی صحیح سئو و پنگوئن قرار دهد.

بزودی وب برندینگ Case Study های جامعی در مورد الگوریتم ها و بهینه سازی وب ارائه خواهد داد.

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری