webbranding

آنالیز آپدیت جدید پنگوئن؛ آیا گوگل شروع به رقصیدن کرده است؟

آنا لیز الگوریتم جدید گوگل

در چند هفته گذشته ، واقعا در فهرست نتایج گوگل (SERP) آشفته بازاری بود ، همانطور که این چند روزه برای کسبه بازار ، حرف از دلار زیاد بود ، برای سئوکاران و بازاریابان موتورهای جستجو ، حرف از الگوریتم گوگل و اپدیت های آن بسیار فراگیر بود ، گوگل در طی دو هفته اخیر  3 الگوریتم خود را آپدیت کرد که آخرین نسخه آن الگوریتم پنگوئن بود .

این آپدیت پنگوئن ، بسیاری از فروم ها و مدیران سایت ها را خوشحال و بسیاری دیگر  را ناراحت کرد ، به عبارتی دیگر بعضی سایت های اول در لیست گوگل ، از عرش به فرش آمد ند و بعضی دیگر از فرش به عرش رفتند ، معامله عادلانه ای است؟

تاریخ بروزرسانی های این الگوریتم ها :

•    آپدیت الگوریتم پاندا در 27 سپتامبر 2012 (پنج‌شنبه 6 مهر 1391)
•    آپدیت EMD – exact-match domain در تاریخ 28 سپتامبر 2012 (جمعه 7 مهر 1391)
•   آپدیت الگوریتم پنگوئن  در تاریخ 5 اکتبر 2012 (جمعه 14 مهر 1391)

آموزش : EMD چیست؟

آپدیت جدید الگوریتم های گوگل
آپدیت جدید الگوریتم های گوگل

این اصطلاح ، یکی از بروز رسانی های گوگل می باشد ،معمولا به سایت هایی اطلاق می شود که نام دامنه سایت آنها تشکیل شده از یک کلمه کلیدی محتوای آن باشد به عنوان مثال شخصی درباره فوتبال سایتی دارد ، اگر نام دامنه آن Footbal.ir و یا چیزی های نزدیک به این باشد ، اصطلاحا به آن EMD می گویند.
بر اساس گفته هایی که مت کاتز در توئیتر خود اعلام کرده است ، گویا دوباره گوگل شروع به رقصیدن کرده است ، (رقصیدن گوگل یا Google Dance یک اصطلاح به دوره بروزرسانی گوگل گفته می شود ، زمانی که گوگل خود را اپدیت می کند و نتایج را تغییر می دهد اصطلاحا به آن Google Dance می گویند.)

بازگشت Google Dance

بر اساس گفته های گوگل ، الگوریتم گوگل ، در هر سال به طور میانگین بین 500 تا 600 بار تغییر می کند ، بر همین اساس امروزه در سئو کسانی موفق هستند که با پاندا و پنگوئن آشنایی کامل دارند ، اگر شما دارای این آشنایی نیستید حتما سایت خود را به یک سئو کار خوب بسپارید یا حداقل با ما در وب برندینگ همراه شوید . 🙂

چشم اندازه آینده برای الگوریتم های بعدی گوگل

امروه دیگر اغلب سئو کاران شاید خواسته گوگل را فهیمده باشند ، و آنهم محتوا یا به عبارتی دیگر Content is king باشد ، اگر می خواهید همواره در الگوریتم های بعدی گوگل ، در لیست اول نتایح باشد ، به ایجاد محتوای با کیفیت و منحصر به فرد فکر کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید ، اگر سایت شما هم مورد تغیر قرار گرفته است ،اعلام کنید و تجربه خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید ، منتظر نظرات شما هستیم.

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری