webbranding

مشاوره و تبلیغات و طراحی کمپین های تبلیغاتی

مشاوره تبلیغات انتخاب درستی برای رسیدن به اهداف بازاربابی ست. همانطور که می دانید تمرکز تبلیغات روی تولید پیام و کانال ارسال پیام به مخاطب برند شماست. با بهره مندی از مشاوره تبلیغات می توان در سازمان، منابع و فرآیندهای بازاریابی را تقویت کرد. از مهم ترین مزایای مشاوره تبلیغات می توان به ایجاد هماهنگی بین تیم خدمات، منابع بازاریابی و فروش اشاره کرد. در مسیر بازاریابی و فروش کمک گرفتن از مشاور تبلیغات تاثیر زیادی در هدفمندی برنامه فروش دارد.

مشاور تبلیغات و بازاریابی کار خود را چگونه انجام می دهد

مشاور تبلیغات یک فرآیند علمی را دنبال می کند که معمولا از تحقیقات ، تجزیه و تحلیل آغاز شده و منجر می شود به داده های آماری که ذهن سازمان ها را شفاف می کند. در زیر روند کاری یک مشاور تبلیغات موفق را مرور می کنیم

شناخت

همانطور که اشاره شد سعی می کنم نسبت به اهداف استراتژیک و سطح بازاریابی شناخت کافی پیدا کنم، البته گاهی با نظر مدیران ارشد شرکت، نسبت به تغییر یا تعدیل آنها اقدام می کنم. خروجی این مرحله یک گزارش شناخت است که ما را در مراحل بعدی فعالیت های تبلیغاتی کمک خواهد کرد.

تحقیقات بازار

ممکن است در اجرای برنامه های بازاریابی نیاز به برنامه های تحقیقات بازار داشته باشم. از این جهت کلمه ممکن را بکار بردم، چرا که در حال حاضر با رشد سازمان، خیلی از آنها به انجام این مهم پی برده اند و قبلا مراحل تحقیقات بازار در سطوح مختلف انجام شده است. پس از طی این دو مرحله، امکان تهیه بریفِ سمت مشتری (Client Brief) ممکن خواهد شد. یک سند مهم که به همراهی و فهم پیمانکاران تبلیغاتی و موارد متعدد دیگر کمک خواهد کرد.

بکارگیری و تعامل با پیمانکاران تبلیغاتی

یکی از مهم ترین وظایف من در قراردادهای مشاوره تبلیغات، به تعامل با پیمانکاران مربوط می شود. انتخاب پیمانکاران شایسته که در مقابل ارائه خدمات مطلوب، هزینه های مناسبی را دریافت می کنند، همدلی مناسبی با مشتری دارند و نهایتا اینکه درک درستی از محصولات و خدمات مشتری دارند و به دنبال همکاری طولانی و خوشایند برای دو طرف هستند.

طراحی برنامه و کمپین های تبلیغاتی

در این مرحله من به عنوان مشاور تبلیغاتی سازمان شما اقدام به طراحی برنامه های تبلیغاتی خواهم کرد. با توجه به سابقه برنامه های تبلیغاتی دوره های گذشته و تحقیقات بازار انجام شده، بودجه بندی فصل های مختلف تبلیغاتی نیز ارائه می گردد؛ اما اگر هیچ تاریخچه ی ثبت شده ای از برنامه های تبلیغاتی گذشته وجود نداشته باشد، برای رسیدن به یک برنامه تبلیغاتی قابل اندازه گیری با روش های خلاقانه، سعی می کنیم با گذر از دوره آزمایشی (پایلوت) به این مهم دست پیدا کنیم. در برهه های خاصی نیز شرکت نیازمند طرح ریزی کمپین های تبلیغاتی است. طراحی، اجرا و نظارت بر این کارزارهای تبلیغاتی نیز جزو وظایف مشاور تبلیغات است.

خرید رسانه

آیا می دانید که حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از هزینه های کمپین تبلیغاتی را رسانه ها به خود اختصاص می دهند؟ پس تاکید من روی این بخش به عنوان یکی از وظایف مهم مشاور تبلیغات بی دلیل نیست. هزینه های گاهی میلیاردی خرید رسانه دقت نظر و ارتباط مناسبی را می طلبد تا مشتری هزینه های واقعی را برای رسانه بپردازد.

آموزش پرسنل

این آموزش به صورت کلی شامل دو بخش است؛ اول آموزش های عمومی برای آماده سازی کارکنان در نقش های خود در بخش های بازاریابی و تبلیغات، دوم آموزش ایشان درباره برنامه و کمپین هایی که در سازمان اجرا خواهد شد.

سنجش اثربخشی تبلیغات

در نهایت فرآیند سنجش اثربخشی تبلیغات را با کمک تیم های پژوهشی در سازمان تسهیل می کنم. پس از دریافت بازخوردهای برنامه های تبلیغاتی، برای فصول یا سال آتی تبلیغاتی، تغییرات مورد نظر را ایجاد می کنم و اثربخشی برنامه های تبلیغاتی شما را افزایش خواهم داد.

درباره علیجاه شهربانویی مشاور تبلیغات و بازاریابی

مشاوره تبلیغات گامی بلند برای سبقت از رقبا

در صورتی که برای برند و کسب و کار خود از تجربیات یک مشاور تبلیغات و بازاریابی کمک بگیرید می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و با برنامه ریزی منظمی، پیشرفت کار خود را رقم بزنید. اگر کسب و کار کوچکی دارید اما برنامه های بزرگی برای آن متصور هستید از ابتدا با تبلیغات حساب شده پیش بروید تا فرصت بزرگ شدن پیدا کنید.