webbranding

راهنمای سئوی پنگوئن پسند

موتور جستجوی گوگل در 24 آپریل سال 2012 یعنی سه شنبه 5 اردیبهشت سال 1391 الگوریتمی را با نام الگوریتم وب اسپم تولید و منتشر کرد. این الگوریتم پس از مدتی انقدر گسترده و همه گیر شد تا جایی که یک مقام و نام و نام خانوادگی و شناسنامه ای را گوگل برای آن تولید کرد به نام پنگوئن .الگوریتمی که با انواع اسپم ها قرار است مقابله کند.

بروزرسانی های گوگل پنگوئن به چه معناست ؟

بهینه وب سایت بر اساس الگوریتم پاندا و پنگوئن گوگل

هدف گوگل از بروزرسانی های الگوریتم پنگوئن ، پنالتی کردن سایت هایی است که از خط مشی گوگل وب مستر گذر می کنند ، سایت هایی که با استفاده تکنیک هایی می خواهند به زور سایت خود را به رتبه های بالا در صفحات جستجوی گوگل برسانند.

این تکنیک هایی که گوگل را مجبور می کند که به زور سایت شما را در رتبه اول نمایش دهند , کلاه سیاه نامیده می شود. این تکنیک ها می توانند شامل مواردی همچون : keyword stuffing ، محتوای به ظاهر تکراری  و امثالهم باشند. تکنیک هایی که دقیقا همانند آتش زیر خاک می باشند ، تکنیک هایی که ممکن است هر لحظه آتش بگیرند و سایت را بسوزاند.

در این مقاله ، راهنمای کاملا کاربردی را تدارک دیده ایم که می توانید با خیال آسوده  و بدون نگرانی از بروزرسانی های گوگل پنگوئن در امان بمانید :

On-Page SEO برای گوگل پنگوئن :

نباید ها برای الگوریتم پنگوئن :

1) قرا دادن لیستی از کلمات کلیدی در عنوان سایت به جای قرار دادن توضیح و نام سایت
2) قرار دادن کلمات کلیدی در Meta Description به جای قرار دادن شرح توصیفی ، همانطور که در ویدئوی مت کاتز که وب برندینگ آن را ترجمه کرده بود ، مشاهده نمودید ،  گوگل برای رتبه بندی از متا تگ ها استفاده نمی کند ، پس چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟؟ استفاده درست از متا تگ ها هیچ نفعی برای شما نخواهد داشت ولی استفاده نادرست از آنها ، فقط باعث ضرر رسانی خواهد شد. تنها مزیت و نفع متا تگ هایی همچون Description و Keywords برای شما این است که آنها در قسمت پائین نتایج جستجو مشاهده خواهند شد و کاربران را جذب می کنند.
3) قرار دادن کلمات کلیدی اصلی سایت در تگ H1 و قرار داند کلمات کلیدی نه چندان اصلی سایت در تگ هایی همچون H2 و H3 ، در اینصورت الگوریتم پنگوئن به شما مشکوک خواهد شد ، منظور این نیست که اصلا کلمات کلیدی خود را در تگ H1 قرار ندهید , منظور استفاده افراطی از آن است. سعی کنید طبیعی رفتار کنید ، هر جا که لازم بود از تگ H1 و دیگر تگ ها استفاده نمائید.
4) استفاده از کلمات کلیدی در صفت Alt تصاویر خود ، سعی کنید در Alt تصویر خود ، توضیحی کوتاه و مختصر در مورد تصویر مورد نظر بدهید! نه استفاده از کلمات کلیدی !!!
4) استفاده از keyword stuffing :  حتما بسیاری از سایت ها را دیده اید که مجموعه ای کلمات مربوط و غیر مربوط به خود را در صفحات خود گنجانده اند و شما را به راحتی فریب می دهند و وارد سایت خود می کنند ، ولی دیگر زهی خیال خام !!! الگوریتم پنگوئن این عمل را خواهد فهمید و شک نکنید که پنالتی خواهید شد. سعی کنید برای استفاده از کلمات کلیدی ، چند کلمه کلیدی 100 درصد مربوط به محتوای خود را انتخاب نمائید.
5) وجود محتوای تکراری در سایت
6) قرار دادن لینک هایی که هم در فوتر سایت هستند و هم در هدر سایت
7) ایجاد وبلاگ برای موتورهای جستجو نه برای کاربران ، این کار هم نوعی keyword stuffing محsوب می شود چون در یک محتوا ، الکی کلمات تند و تند و پشت سر هم فقط تکرار شده اند و بی معنی می باشند . پنگوئن این را هم خواهید فهمید.

مواردی که باید در آن ها بیشتر فوکوس داشته باشید :

ساختار سئو پسند سایت :

1) سعی کنید دارای Url های کاربر پسند باشید ، از Url هایی استفاده نکنید که در مرورگرها به %d تبدیل شوند.
2) درج عناوین مرتبط با صفحات به همراه نام برند شما
3) زمانی که کاربران می خواهد وارد سایت شما شوند ، اولین چیزی که به آن برخورد می کنند ، تگ Title است ، سعی کنید توجه بسیار زیادی به تگ Title داشته باشید.
4) محتوایی بنویسید که برای کاربران مشکل گشا باشد ، در اینصورت آن ها (کاربران) همانند یک ویروس ،  محتوای شما را پخش خواهند شد و به شما لینک خواهند داد در این صوررت هم شما بازاریابی ویروسی انجام داده اید و هم لینک بیلدینگ!!!
5) با شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشید مخصوصا در سال 2013 و مخصوصا در گوگل پلاس
6) تفکر در مورد افزایش سرعت بارگذاری سایت ، اگر می بینید که قالب شما دارای CSS بهینه ای نیست و یا اینکه الکی تولید کد می کند ، یا آن را تغییر دهید یا اینکه بهینه سازی نمائید.
7) از Call To Actions ها استفاده کنند ، Call To Actions یکی از بهترین راهکارها برای جذ مخاطبان هستند ، اگر Call To Actions های خوبی داشته باشید ، دقیقا می توانیم  بگوئیم که  که نصف Landing Page را انجام داده اید ، یکی از پر استفاده ترین Call To Action ها در زبان انگلیسی کلمه Keep In Touch است.

Off-Page SEO برای گوگل پنگوئن (لینک بیلدینگ)

لینک بیلدینگ غلط و غیر منطقی بزرگ ضررهایی است که گوگل پنگوئن در زمان بروزرسانی های خود به سایت ها زده است ، از آنجا که لینک ها یکی از مهمتری فاکتورهای رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو می باشند ، باید توجه بسیار زیادی به آن داشت ، چون دقیقا همانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند ، یا پنالتی می شود یا هدیه می گیرید…

نباید ها در Off-Page SEOOff-Page SEO برای گوگل پنگوئن

1) ثبت سایت در انواع دایرکتوری ها
2) ثبت محتوا و Url ها در سایت های Social Bookmarking غیر معروف
3) تبادل لینک
4) مبادله هر گونه لینک (چه خرید و چه فروش)

5) لینک های غیر طبیعی (لینک هایی که با موضوعیت سایت شما هیچ سنخیتی ندارند)
5) لینک هایی که فقط مبتنی بر متن باشند (Text Link)
6) دریافت و یا دادن لینک به سایت هایی که پنالتی شده اند
7) استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای لینک ها

مواردی که باید به آنها فوکوس بیشتر داشته باشید

Niche باشید

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد Niche را از اینجا مطالعه نمائید

برند ، قبل از اینکه سایت خود را راه اندازی کنید ، یک اسم برند خوب برای دامین خود انتخاب نمائید ، نامی که همه ی مردم بتوانند آن را به راحتی هر چه تمام تر حفط کنند همانند ورزش 3 یا وب برندینگ؟؟؟!!!

باور کنید زمان ، زمان بازاریابی با محتوا است ، بسیاری از سایت ها را  ، ما در این چند ساله دیده ایم که فقط با محتوا به موفقیت رسیده اند و دارای پیج رنک های آنچنانی هستند و مردم هم  آن ها را دیگر می شناسند و در این صورت آنها دیگر حتی نیازی ندارند که در گوگل اول و دوم و سوم باشند.

با همکاران خود همکاری کنید ، چرا فکر می کنید که ارتباط همکار ، یک عار است ، ارتباط با همکار ، یک سود دو طرفه است ، رقابت به جای خود و همکاری هم به جای خود ، در اینصورت می توانید خدمات بهتری را به کاربران ارائه دهید ، در این صورت کاربران بدون استفاده از گوکل وارد سایت شما خواهد شد واین برای الگوریتم پنگوئن گوگل بسیار عزیز است.

الگوریتم وب اسپم گوگل
الگوریتم وب اسپم گوگل

نتیجه گیری :

سئو یا اصطلاح فارسی آن بهینه سازی در حال تغییر است ، پنگوئن بار ها بروز خواهد شد ، بیاید با انجام کارهای فوق خیال خود را در برابر اپدیت های بعدی پنگوئن راحت کنیم .

در صورتی که شما هم پیشنهادی برای جلوگیری از پنالتی شدن توسط پنگوئن دارید را اعلام نمائید تا به این محتوا اضافه نمائیم.

داغ ترین مقالات
دیدگاهها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گــذاری